The Sims 4: Rolo bygger ett hus i "Spegelutmaningen"

Hej alla läsare! Har ni haft en bra helg än så länge? Det har i alla fall jag haft(såklart ingår det att spela sims i det roliga). Jo, igår när jag skulle spela sims kände jag mig inte så sugen på att spela med vare sig Melina eller systrarna Clue. Jag var faktiskt väldigt sugen på att bygga ett hus!
 
Dock ville jag inte att jag bara skulle sitta och pröva mig fram(jag hade verkligen inga idéer på vilken typ av hus jag skulle bygga). En sak som jag tycker skulle vara rolig är att bygga ett hus som liknar ett "riktigt" hus. Att efterlikna ett verkligt hus är något jag valde att kalla "spegelutmaningen".
 
Jakten på ett hus började, men eftersom jag kände för att bygga i Oasis Springs, där det finns många moderna hus, blev ett modernt hus tillslut det jag valde. Detta huset ska jag alltså försöka efterlikna, och ni får se hur bra jag lyckades längre ner i inlägget. Så länge, så ses vi när vi ses!
 
 
Detta är alltså huset jag ska efterlikna.
 
 
Detta är tomten där det ska byggas. Den ligger i ett av Oasis Springs mindre rika områden. Själva tomten heter Dammbo.
 
 
Efter mycket prövanda blir det är själva grunden till huset. Det börjar faktiskt redan nu likna något.
 
 
Inredningen börjar komma på plats. Lite små ändringar kommer dock göras innan slutresultatet presenteras.
 
Slutresultatet(observera dock att huset kommer göras mer personligt med mer dekor och sådant när någon flyttar in)
 
 
Huset från fyra olika vinklar.
 
 
I denna enkelt inredda hall finns det man behöver: speglar och klädhängare.
 
 
Det här badrummet, med dörr ut till hallen, är ganska litet. Här finns dock ändå handfat, toalett och badkar.
 
 
När man kommer ut från hallen möts man av några dörrar, och en mysig skön soffa där man kan slappna av.
 
 
Här är trappan som går upp till ovanvåningen.
 
 
I köket finns kylskåp, soptunna, köksö, mikro, spis... Det som behövs för att kunna laga en härlig måltid, helt enkelt!
 
 
I matsalen, som är väldigt nära köket, hittar vi ett bord för 6 personer, lite bra böcker och en stor TV.
 
På nedervåningen hittar vi även ett barnrum, både för en bebis och ett lite större barn. Rummet är ganska litet, men det räcker till.
 
 
Det här rummet kan användas som både ett gästrum och/eller ett sovrum för en tonåring. Det är otroligt litet, men ytan har användts väl.
 
 
Här kommer vi ut ur gästrummet, för att ta oss uppför trappen.
 
 
Upp på ovanvåningen har vi ett kombinerat hobby och arbetsrum, men schackbord, snickarbänk, skrivbord med dator, en läshörna och en TV.
 
 
Det här är tänkt att vara föräldrarnas sovrum, ganska enkelt och lite gammaldags inrett.
 
 
Med en dörr från Master Bedroom hittar vi till ett spaaktigt badrum; bubbelbadkar, dusch, handfat och toalett. Mysigt inrett med mattor och badrockar.
 
Om några dagar kan det hända att en familj har flyttat in här, som vi i så fall kommer presentera på bloggen. Sen undrar jag självklart; vad tyckte ni om huset?
 
//Rolo
#1 - - :):

Hej!
Väldigt snyggt, bra gjort måste jag säga! Jag går in här varje dag, men lämnar inte så ofta en kommentar :( hihi.
Kram♡

Svar: Tack så mycket, jättekul att du gillade huset, det tog ganska lång tid att bygga :D Om du kör Sims 4, så finns huset som heter Kaktusoasen uppladdat i Galleriet under namnet The_Becci. Verkligen jätteroligt att du gillar huset, och oändligt mycket tack för att du tittar in här varje dag!
Kram :D
Rolo och Ida

#2 - - Emelie:

Tycker det var riktigt snyggt :)

Svar: Tack så jättemycket! :D
Rolo och Ida