Simcity

Hej allihop!
 
Nu är jag tillbaka från Sundsvall, dock har det inte gått så bra med min farmor.. :/
Men tillbaka till det som har med denna blogg att göra: I det här inlägget tänker jag visa er vad jag gjort på senaste tiden, nämligen att spela Simcity!
 
Jag brukar ofta spela online, så de av er som spelar simcity är mer än välkomna att kommentera/mejla sitt originnamn, och i så fall kan vi ju köra tillsammans! Våra originid:n är The_Becci och TheIda, och om ni känner får det får ni gärna skicka en vänförfrågan.
 
De senaste dagarna har jag alltså spelat SimCity, främst i tre städer i regionen Twist Isles. Personen jag spelat med är faktiskt Melina(hon som ni har fått följa i sims 4). Melinas hund heter Twist, och ja.. därför är mycket i regionen baserat på just Twist.
 
Min ena stad heter Paradise Cavern, dock har en kärnreaktorexplosion skett där så ungefär halva staden är radioaktiv.. Min andra stad heter Maple City, och den är ganska nypåbörjad efter kärnkraftsolyckan. Den stad som vi spelat längst på(som är mest Melinas stad), med hela 170 000 invånare heter Paradise Twist. Jag tänkte att ni skulle få se lite olika bilder från städerna.
 
 

Vill ni se mer av Simcity?

//Rolo
#1 - - Mandarinen:

Åh, Simcity är så kul! Jag vill gärna se mer av det. :)

#2 - - Kattolussy:

Åh, jag vill lära mig spela SimCity.
Testade för några år sedan men jag fattade ingenting :D
Dock har mamma spelat det lite grann och kan kanske visa mig ungefär hur man gör :)

Svar: Kul att höra! Skulle du vilja ha en guide om grunderna kanske? :D
Rolo och Ida