Simcity Guide?

Godkväll kära läsare!
 
Vi fick en fråga av en läsare om hur man spelar Simcity(grunderna och så), och vi undrar om intresset finns hos er angående en guide i grunderna om Simcity. Om intresset finns, gör vi mer än gärna en guide om hur du bör gå tillväga när du skapar en stad i Simcity.
 
 
 
Min senaste stad, Antarktis, som ligger i regionen Mimmi äger, där Melina spelar på staden Majblomman, Ida på staden Blåbärsön och Mr.X på staden Bomullsböjen.
 
//Rolo
#1 - - CHAOS:

Jag är inte så väldigt insatt i SimCity så jag skulle gärna vilja se några guider, även lite spelande också om det skulle gå :-) Verkar intressant!

#2 - - Kattolussy:

Jag hade gärna velat ha en liten guide :)

Då kanske jag klarar av att testa SimCity (när min dator fungerar igen) :)

Svar: Kul att höra! Vi skulle kunna fixa en under höstlovet! :D
Rolo och Ida