Simnation intervjuar simsbloggar: Spacesims

Idag är lite av en dag då vi publicerar många intervjuer vi gjort med olika simsbloggare, och först ut idag är Fredrika från Spacesims!
 
 
 
Klicka på bilden för att komma till bloggen
 

 
Varför just Sims och inget annat spel?
-När jag började blogga så var jag inte så jätteintresserad av något annat spel, och jag hade precis tagit upp Sims-spelandet efter en väldigt lång paus. Sen finns det så mycket att skriva om när det kommer till Sims, så det fick bli just det!

Har du någon favoritexpansion? Varför är det den?
-Hm, jag gillar nog Leva livet och Universitetsliv lite mer, men det är svårt, för jag gillar nästan alla expansionspaketen och hade inte kunnat spela ut något av dem.
 
Hur känns det att ha en egen simsblogg?
-Det är roligt, ibland kan det vara lite mindre roligt men så får man någon fin kommentar och så känns allt lite roligare igen :)

Om du inte skulle blogga om sims, skulle du kunna tänka dig att blogga om något annat?
-Jag vet inte, jag gillar att skriva men om jag inte bloggat om Sims så hade jag nog varit väldigt mycket mer aktiv på Tumblr, som nästan är som en slags blogg.

Vad skulle du vilja lägga till till The Sims 3 om det var så att The Sims 4 inte skulle komma ut?
-Svår fråga! Det är egentligen mest småsaker, men sen tänker jag att det hade varit kul med fler saker att göra för småbarn, barn och tonåringar i Sims. Så ett expansionspaket med en massa nya grejer till de yngre i Sims 3 hade varit kul, typ förskola för småbarn, och fritidsaktiviteter eller liknande till barn och tonåringar.

Har du testat att spela The Sims 2 och The Sims? Hur var dem jämfört med The Sims 3?
-Jag har spelat Sims 2 en del, och har provat The Sims lite. Det är kul tycker jag, de känns som helt andra spel jämfört med Sims 3, eftersom de är utformade så olika!

Vi vet att många gillar din "modetävling" som går just nu på din blogg(vi följer den själva med glädje). Hur fick du idén till den?
-Ja, det är väldigt roligt för jag trodde inte den skulle bli så uppskattad som den faktiskt är! Det var inte riktigt jag som fick grundidén till den, utan en läsare som frågade och sen byggde jag vidare på det och tillslut blev det något av det.

Vilket är ditt "spelsätt", dvs spelar du på färdiga familjer, gör du nya familjer, bygger du hus, inreder du färdigbyggda hus osv...?
-Jag gillar att spela i generationer (även om jag aldrig kommit så långt), och ifall jag känner att jag tröttnar på familjen försöker jag lägga in en ny sim i den familjen, alltså att en annan sim blir in gift eller något! Jag gillar att bygga och inreda, men det är inte alltid jag känner för det eller orkar lägga tid på det.

Hur brukar din familjestruktur se ut, dvs när du går in i Skapa en Sim, gör du då en ensamstående mamma med massor av barn, en cool raggare, ett äldre par. etc?
-Det vanligaste är väl att jag gör en ungdomstjej, eller ett par. Borde lära mig att variera mig på den fronten!

Gillar du och göra designer till din blogg eller brukar du låta andra göra dem?
-Jag tycker det är kul att pyssla med designer, dock är jag inte så superbra på det här med kodning så jag brukar ta en gratisdesign och sen gör jag om den som jag vill ha den!
 
Tack så mycket för ett du ville bli intervjuad Fredrika, att ni som har blivit intervjuade ville bli det från början är verkligen jättekul. Vi tar gärna emot fler anmälningar :)
 

 
Bilder från Fredrikas modetävling
 
OBS! Dessa bilder tillhör Othersims, TheSimsBlogg och SimsDeluxe
 
#1 - - Anonym:

Det är så kul med intervjuerna!

Svar: Vad kul att du tycker det! Vi tycker att det är väldigt kul att intervjua :)
Rolo och Dream