Simnation intervjuar simsbloggar: Simsing

Nu har vi intervjuat ännu en simsblogg, nämligen Simsing! Carolina(Kaka) som driver bloggen är en glad tjej som gör många intressanta inlägg. Klicka på bilden för att komma till bloggen.
 
Simsing.blogg.se
 

Spelar du något annat spel än sims?
Ja! Jag spelar SimCity, World of Warcraft, League of Legends och liknande! Sen spelar jag en massa tv-spel också, mest nintendo. När jag tröttnar på The Sims går jag oftast över till World of Warcraft.


Vad var det första du tänkte när du såg The Sims och spelade det för första gången?
Jag kommer faktiskt inte ihåg, jag var väldigt liten första gången jag spelade. Var ungefär sju år! Men det var säkert något om hur coolt jag tyckte det var att man kunde göra sina egna gubbar, bygga hus och efterlikna det riktiga livet.


Vad vi vet tycker många om din serie Familjen Evans- Vad tycker du själv om den?
Jag älskar Familjen Evans! Jag fastnar alltid för en familj när den har en story. Men jag måste ju erkänna att även jag tröttnar på dem. När jag har blivit less på dem så blir jag oftast less på hela The Sims 3 och tar en paus. Det är inte ofta som jag spelar på någon annan familj! 


Har du spelat någon typ av utmaning och hur långt kom du i så fall?
Jag har spelat både Perfect Genetics Challenge och Legacy. I PGC kom jag inte alltför långt, generation fyra kanske. Men jag har däremot klarat Legacy flera gånger! 


Har du tröttnat på Sims någon gång?
Ja, absolut! Senast för bara någon månad sedan. Ibland kan jag ta ett uppehåll på ett halvår, kanske till och med ett år.


Följdfråga till förgående- Hur kändes det?
Det kändes väldigt tråkigt faktiskt. Jag hade precis köpt Universitetsliv men hade knappt lust att spela ibland, jag tvingade nästan mig själv endast för bloggens skull. Mitt sims-spelande är väldigt intensivt, jag sitter timmar i sträck!


Vad tycker du om Semesterparadis(Islandparadise)?
Innan jag köpte det ogillade jag det starkt. Från början tänkte jag inte ens köpa det, men när det hamnade på rea och blev så billigt var jag nästan tvungen. Och jag måste säga att jag gillar det trots allt! Det är inte min favoritexpansion men det är inte det sämsta heller.


Hur känner du inför The Sims 4, när både Gameplay och Trailer kommit ut?
Ärligt talat så vet jag inte riktigt. Det känns som om de borde väntat ett bra tag med det. På ett sätt längtar jag, men ändå inte. Jag får vänta med min åsikt tills jag vet mer! :)


Om du fick göra en egen expansion, vad skulle expansionen innehålla och se ut?
Åh, vilken svår fråga! Jag vet inte riktigt, men det skulle nog ha något att göra med familjeliv.. att spela i flera generationer. Något som gör det roligare!


Vilken stad spelar du mest i?
I store-världarna. Lucky Palms framförallt.


Vilka tycker du passar för att blogga om sims?
De som spelar The Sims, såklart! De ska gärna ha spelat länge eller kunna väldigt mycket om spelet.
 
 
Bilder ur Kakas serie Familjen Evans

Tack så mycket till Kaka för att du ville vara med! Anmäl er gärna i kommentarsfältet om ni vill vara med :)
 
#1 - - Kaka - SIMSING.BLOGG.SE:

Tack så mycket för att jag blev intervjuad, var kul! :)

Svar: Kul att intervjua också :D
Rolo och Dream

#2 - - Sofia:

Jag skulle mer än gärna vilja bli intervjuad! :)

Svar: Vad kul att du vill det! Skriv gärna din mail så skickar vi frågorna på direkten :)
Rolo och Dream

#3 - - Stephanie, Othersims:

Jag hade gärna blivit intervjuad! :D

Svar: Vad kul att du vill vara med! Vi skickar frågor så fort som möjligt! :D
Rolo och Dream

#4 - - Fredrika:

Det hade varit superkul att bli intervjuad! :)

Svar: Vad kul att du tycker det! Vi skickar några frågor så fort vi kan! :D
Rolo och Dream

#5 - - Sofia:

Nu har jag srivit mejlen! :)

Svar: Superbra! Då skickar vi lite frågor direkt!
Rolo och Dream

#6 - - Sara, Simsdeluxe :

Om ni vill så ställer jag gärna upp på en intervju! Kul idé!
/Sara

Svar: Såklart ;) Vi skickar några frågor direkt :)
Rolo och Dream