Annorlunda - Del 1

Här kommer första delen i den nya serien Annorlunda. Denna första del är mer som en introduktion där Tail berättar om sig själv. Då kör vi igång, helt enkelt!
 
 
Vet ni vem jag är? Inte? Jaha, då ska jag berätta det för er i alla fall! Jag heter Tail, och är 16 år gammal. Jag bor i Hidden Springs, en plats där det är svårt för mig att inte tillhöra människor. Visst, den är mystisk och så, men det gör det inte lättare för mig att finnas. Jag bor själv. Satyrer överger sina barn vid tretton års ålder.  Så ja, jag har fått klara mig själv sedan dess. Men å andra sidan, vad spelar det för roll? Jag vet hur man tar vara på sig själv.
 
 
 
 
På bilden ser ni mig framför mitt hus. Eller ja, jag lever i en underjordisk kulle, vilket är ganska klassiskt för satyrer. Min bästa vän, Evelyn tycker att det är lite konstigt - det brukar synas på hennes blickar - men hon accepterar det. Hon är en väldigt empatisk person som har lätt att acceptera människor, hur skumma de än är. Utan Evélyn är risken stor att jag inte skulle ha några vänner.
 
Nåväl, jag ska berätta om vad som hände idag. Jag skulle precis ta bussen till skolan. Jag hade ryggsäck på mig(jag tål inte handväskor) och en vattenflaska i handen. Det doftade vår i luften - våren har precis kommit till Hidden Springs. Jag gick på bussen i min snabba, effektiva gångrytm och uttalade ett "hej" till chauffören som jag alltid gör. Jag satte mig på sätet och drömde mig bort. Jag drömde mig bort till en ny värld, där ingen tycker att jag är konstig. Jag var lycklig. Ända tills bussen var framme, och så var jag plötsligt tillbaka på mitt säte. Jag hade blinkat för att bli påmind om vilken verklighet som var den verkliga verkligheten. Det var synd att mitt drömland inte var det. Och sedan steg jag av bussen, även om jag längtade tillbaka till en lättare plats.
 
//Simnation
#1 - - Ella Riverfall:

Ooh längtar redan till nästa måndag <3

Svar: Vad kul! :D
Rolo och Ida

#2 - - CHAOS:

Verkar riktigt bra, ser fram emot mer! :D

#3 - - Summer Sims:

Oh vill gärna se mer! :D

Svar: Vad kul! :D
Rolo och Ida