Sims 4 Custom Content Nedladdnings Guide

Välkommna till min mediokra lilla paint guide om hur man laddar ner CC eller Custom Content som man säger. Denna guide kan även användas till att ladda ner mods. Då börjar vi! P.S. Se till att ni har stängt av Sims 4 innan ni gör detta.
Först av allt så måste man lokalisera "The Sims 4" mappen som för de flesta finns i dokument mappen. Om du inte hittar den så kan du klicka på startknappen i det vänstra hörnet och söka efter "The Sims 4". Då borde du hitta mappen. När du har lokaliserat den går du in i mappen.
När du väl har gått in ska du gå in i en mapp som heter "Mods".
När du har gått in i mods mappen kommer du se en fil som du INTE ska klicka på eller flytta så rör den inte. I mods mappen ska du göra en till mapp.
Mappen ska heta packages och det ska se ut såhär.
Den kommer såklart vara tom till en början men det är här man ska lägga in all CC och alla mods.
Som ett exempel valde jag att ladda ner en klänning av Anubis. Du ska klicka på nedladdningsknappen och du kommer bli skickad till en sida som kallas för MediaFire. (Inte alltid men oftast.)
När du är på MediaFire ska du klicka på den gröna knappen. Hur lång tid det tar beror på vad det är för något du laddar ner men oftast går det väldigt snabbt. När du har laddat ner filen ska du dra ut den på skrivbordet. Filen hittas under fliken "nedladdningar" hos sökmotorn du använder.
Såhär ska det se ut.
Du ska nu högerklicka på filen och extrahera den.
När du har klickat på "extract files..." komemr det komma upp en meny där du ska leta fram "Packages" mappen. När du har hittat den ska du klicka på den så att den blir blå.
När det är klart kommer det att se ut såhär. Nu är du klar och kan stänga ner fönstret och starta Sims 4.
Ibland kommer det inte med en bild fil men det spelar ingen som helst roll. Laddade några fler ögonfärger som ser lite mer "normala" ut eftersom att i Sims 4 så är alla ögonfärgerna väldigt färgstarka och om man som jag har kanske lite mer gråblå ögon så är det lättare att göra t.ex. en simself om man har rätt ögonfärg.
Juste! När du startar sims kommer det komma upp en liten lista på alla dina nedladdade saker och mods, den kan man bara klicka bort och börja spela.
Detta är alltså klänningen på min sim Claire Boggins. Om ni har några frågor är det bara att kommentera!
 
//Ida
 
#1 - - Tilde:

Hej! Jättebra förklaring, hjälpte mig sjukt mycket :) Googlade runt och hittade först ingen till The Sims 4, men det verkar ju vara exakt som till The Sims 3 ^^ Jag undrar bara, kan man ta bort filerna som ligger på skrivbordet sedan? :)

Svar: Ledsen för sent svar med ja det kan du. Om du har lagt in filerna i "Packages" mappen så spelar det ingen roll om du tr bort dem från skrivbordet.
Rolo och Ida

#2 - - Lova:

när man ska köpa sims4 ladda ner det utan skiva hur gör man jag förstår inte!
vad är bäst att ha mac eller pc?
jag har sims3, husdjur, semesterparadis, utomhuslyx och vidare men jag kan bara spela ett i taget medan jag kollar på youtube och dem har liksom alla i ett spel, är det för att jag har skivor? förklara är du snäll!
vet du om man kan fråga någon som kan komma hem till en och förklara hur man laddar ner custom content och mods och dem winrar och dem andra filerna?

Svar: Har du köpt det så att det har kommit i posten?
Rolo och Ida