The Sims 4: Vår vän Melina

God morgon kära läsare!
 
Sedan jag skrev senast, har jag inte spelat sådär supermycket, men en sak har jag i alla fall hunnit med. Eftersom jag tycker det är extremt svårt att göra mig själv i Sims, så bestämde jag mig för att göra någon annan: min vän Melina. I det här inlägget kommer ni att få följa Melina under tre veckor av hennes liv i spelet. Dock är det väldigt "nerkortat", eftersom jag inte tagit så många bilder. Jag har därför ägnat mig åt att berätta om de mest intressanta delarna av hennes liv.
 
 
Ja, det här är Melina. Egentligen är hon ju tretton år, men eftersom jag ville kunna spela med henne gjorde jag henne som ungdom. Simmen som ska föreställa Melina blev faktiskt någotlunda lik henne, särskilt ögonen. Dessutom passar hennes hår jättebra in på hur Melina brukar ha håret i verkligheten. Melina har egenskaperna Munter, Aktiv och Älskar naturen(egentligen tycker hon mer om djur, men husdjur finns ju inte i fyran än).
 
Jag började med att flytta in Melina i ett litet förstaboende, precis vid kanalen. När jag började spela var huset redan inrett, men så snart ekonomin tillåter är det dags för en renovering.
 
 
Till spelet! Melina tycker mycket om att träffa folk och håller ofta till i parken under helgerna. Hon är också väldigt duktig på att laga mat, så ganska ofta tar hon med sog lite grillmat och grillar på parkens allmänna grillar. Hon är ganska utåtriktad av sig, så hon drar sig inte för att bjuda andra på den goda maten.
 
 
Som jag sa i början är Melina väldigt aktiv. Hon älskar däör att gå till gymmet. Hon är stamkund i både Willow Creek och Oasis Springs. På gymmet har man ju också chans att träffa lite intressanta människor. Dessutom behöver hon träningen; hon jobbar nämligen som superspion!
 
 
Utsikt från Melinas hus till andra sidan gatan..(Willow Creek är väldigt vackert på natten, vilket jag vill stryka under. Ni som spelat sims 4, håller ni med mig?)
 
 
I sin karriär som spion gäller det att ha många kontakter, vilket har lett till att Melina köpt en bok som handlar om karisma. Hon läser den ofta på kvällarna, när hon har tid(hon jobbar ganska mycket). Dessutom har hon brevvänner i Sunset Valley, Twinbrook, Appaloosa Plains, Moonlight Falls, Dragon Valley, Roaring Heights och Bridgeport, och det tar väldigt lång tid att skriva brev till alla! Hon jobbar dessutom hela tiden på att hitta nya brevvänner.
 
 
När Melina har ledigt på helgerna tar hon ofta en tur till grannstaden Oasis Springs. Antingen för att testa dess gym, eller för att gå till parken och träffa nya människor!
 
 
Nya simmar, nya vänner. Två av dem(tjejerna, vid namn Katrina och Julie Skogh) har jag gjort. Mannen i mitten var faktiskt den första som Melina träffade när hon var nyinflyttad till Willow Creek.
 
 
I Oasis Springs träffar också Melina en kille, som verkar speciell enligt henne. De stannar över lunch(som Melina såklart lagar), och pratar lite, då de upptäcker att de har ganska lika intressen. De bestämmer att de ska träffas hemme hos Melina imorgon kväll. Sedan säger de hejdå, och Melina åker hem till Willow Creek igen.
 
 
Väl hemma tillbringar Melina lördagkvällen med en skön joggintur vid kanalen. När hon träffar någon som intresserar henne gäller det ju att hålla sig i form!
 
 
Hela söndagen tillbringar Melina med att städa det lilla huset. Allt måste ju vara perfekt för middagen!
 
 
Det blir en trevlig kväll, med många hemliga avslöjanden. Det visar sig nämligen att killen(som jag glömt namnet på) också är intresserad av Melina!
 
 
Eftersom matbordet är belamrat med skräp och annat äter de den goda italienska pastan i soffan, medan de småpratar och tittar på TV. En väldigt trevlig kväll, helt enkelt!
 
//Rolo