Melina i The Sims 4: En härlig utekväll

Godmorgon kära läsare!
 
Hoppas ni har haft en bra lördag, och får en bra söndag! Igår spelade jag lite på Melina(eller Mimmi som vi kallar henne IRL), och jag tänkte därför dela med mig av det :)
 
 
Melina är en riktig fena på att laga mat, och det blir många goda middagar hemma hos henne. Just idag kanske maten smakar extra gott, eftersom hennes crush är över på middag! Melina är på nivå 6 i matlagningsfärdigheten, och kan därför laga en sotad havsabborre. vilket är vad som serveras till middag.
 
 
Eftersom Melina ännu inte har pengar till att köpa ett matbord där två kan äta(just nu har hon datorn på den ena platsen), äter de den mycket fina middagen i soffan, medan de småpratar och tittar på TV. Melina får reda på många saker hon inte visste om Henrik, till exempel att Mimmi faktiskt känner Henriks mamma! För övrigt bor Henrik fortfarande hemma, men han har ett jobb inom Underhållnigskarriären. Kanske snart dags att flytta hemifrån?
 
 
Vad Melina inte väntat sig är vad som händer dagen därpå: Henrik ringer och frågar om hon vill gå till baren i Oasis Springs för en lunch. Melina tackar självklart ja, men i början blir det mest ett utbyte av artighetsfraser. Henrik kommer tillslut in på det de båda egentligen vill: romantik.
 
 
-Jo, Melina, jag gillar dig väldigt mycket säger Henrik.
Melina nickar, och hon hoppas att Henrik förstår att hon själv skulle kunna säga samma sak.
-Jag undrar därför, om tja, vi skulle kunna bli ihop.
Melina blir rörd. Det är klart att hon vill det! Hon har bott i Willow Creek i snart två månader, och träffat mycket folk, men inte någon som Henrik.
-Henrik, det är klart att jag vill! säger Melina.
 
 
-Åh, säger Henrik. Jag vet inte vad jag ska säga.
-Måste du säga något då? ler Melina.
-Nä, kanske inte ändå, medger Henrik leende.
 
 
Och innan Henrik vet ordet av har Melina svept med honom i en mycket passionerad kyss.
 
 
-Jo, Melina, jag vill ge dig en sak, säger Henrik.
Han tar fram något bakom ryggen, vilket visar sig vara en ros!
Åh, wow, tänker Melina. Har jag någonsin fått en ros av någon sådär?
-Tack! säger Melina, nästan tårögd.
 
 
-Tack så jättemycket för rosen Henrik. Men nu skulle jag vilja föreviga det här ögonblicket! säger Melina och plockar fram sin mobil.
De ler mot kameran, och vips finns ögonblicket sparat.
 
 
-Du Melina, skulle jag kunna få bjuda dig på en drink inne i själva baren? frågar Henrik flörtigt.
-Det skulle vara underbart, säger Melina minst lika flörtigt.
 
 
Inne i baren är stämningen trollsk. Melina och Henrik beställer vad sin Ridgeport, och dricker den medan de sitter och pratar om sina framtidsdrömmar.
-Jag vill ha minst tre barn, säger Henrik tvärsäker.
-Jag skulle helst vilja ha två barn. En pojke och en flicka, förklarar Melina.
-Jag förstår, men det går antagligen att lösa? säger Henrik och ler förnuligt mot Melina.
-Vad är dina planer inom den närmaste framtiden, då? frågar Henrik.
-Jag vill renovera huset. Jag sparar.
-Vad roligt! säger Henrik, och berättar om sina framtidsplaner.
 
 
När drinken är uppdrucken passar Melina på att leva livet på dansgolvet.
 
 
Efter en intensiv eftermiddag är det ändå skönast att komma hem. På väggen sitter den nyinvesterade vykortstavlan, där Melina hänger upp alla vykort hon får från sina brevvänner. Roligt, eller hur?
 
//Rolo