Julafton med Ida och Rolo

 
 
 
Vi tänkte bjuda på en julafton fylld av fakta om oss själva, vanliga frågor, nedladdningstips osv. Hoppas ni firar med oss!
 
Register
 
-Fakta om oss själva
-FAQ
-Frågestund
-Juliga nedladdningtips
-Nyskrivna julnovellen " Mitt vita vinterland"
-Finn Fem Fel(Lätt och svår)
-"Tack"
 
 

 
Namn: Ida                                                             Namn: Rebecca "Rolo"
Intressen: Snowboard, karate, The Sims,                 Intressen: Judo, segling, The Sims, friidrott,
Minecraft, ridning                                                    Minecraft
Favoritbok just nu:  Harry Potter                             Favoritbok just nu: Nyckeln i Cirkeln-serien
Favoritfilm just nu: Cathing fire                               Favoritfilm just nu: Catching Fire i Hungergamesfilmserien                                            Hungergamesfilmserien
 
 
FAQ om bloggen
 
Hur kom ni på att starta en simsblogg?
Det var faktisk Dream som kom med den idén. Rolo tyckte det verkade kul och hängde helt enkelt på, och sedan dess har det ju gått väldigt bra!
 
Varför valde ni namnet Simnation?
Vi kom inte riktigt på ett namn, men eftersom just Simnation(Simland på svenska) är simmarnas eget land så tänkte vi att det nog skulle passa bra.
 
Hur gör ni er header?
Det är vår alldeles egen designer, Mr. X, som oftast gör våra headers. Annars tar vi gärna hjälp av Othersims.
 
Gör ni länkbyten?
Ja, det gör vi absolut! Kommentera bara!
 
Gör ni headers?
Nej, det gör vi inte.
 
 
FAQ om The Sims
 
Vilka The Sims-spel har ni?
Rolo har alla expansioner och Diesel. Ida har alla expansioner utom Destination Världen, Drömjobb, In i Framtiden, Semesterparadis och Rampljuset. Hon har också sovrum och badrum.
 
Hur tar man en screenshot?
Det gör man genom att trycka på "C". Bilden spars i starprogrammet eller Dator > OS C: > Användare > (Din användares namn) > Dokument > Electronic Arts > The sims 3 > Screenshots
 
 
FAQ om oss
 
Hur gamla är ni?
Vi är båda 12 år. Rolo fyller 13 nittonde januari och Ida den tolfte april.
 
Vad har ni för intressen?
Se ovan i våra presentationer.
 
Frågestund- fråga vad du vill!
 
 
Vi tänkte också bjuda på lite nedladdningstips till er Simsafton
 
Jullägenhet
 

                                  
Julpynt
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skogen är bakom min rygg, och jag vänder mig om för att titta på den en sista gång. De snötäckta grenarna hänger slappt. Så vackert... Jag dras tillbaka till verkligheten av pappas varma hand mot min. Jag slirar på skridskorna och tappar nästan greppet, men pappa håller upp mig i sina starka armar. Han ger mig en blick och jag förstår att det är dags att åka hem. Såklart. Vi har ju varit ute hela natten. Jag nickar svagt mot pappa och tillsammans åker vi över den skrovliga isen genom byn, på väg hem.
 
 
Jag vaknar i gryningen nästa dag och ser den jättelika månen stiga ner från sin plats på himlen i gryningens rosa sky. Igår kväll var nog den bästa skridskotouren i mitt liv. Jag flyttar mig från fönsterbläcket, tar på mig mina kläder som ligger i den gamla, knarrande byrån, och går ner från vinden på trästegen. I köket sitter pappa med en porslinskopp som jag gjort till honom och dricker sitt starka morgonkaffe.
-Godmorgon, Saga, säger han.
-Godmorgon, säger jag.
Mamma står i köket och gör frukost, precis som vanligt.
-Våfflor eller rostebröd? frågar hon vänligt.
-Våfflor, tack, säger jag.
-Hur var skridskotouren igår, då? frågar mamma.
-Super, svarar jag. Ska vi åka skridskor idag också? frågar jag och nickar mot pappa.
-Nej, jag har för mycket att göra på jobbet. En annan gång, är svaret jag får.
 
Dagen rullar förbi snabbt. Jag sitter på mitt rum och spelar kort med mig själv, går på ärenden i byn åt mamma och ligger på sängen och läser min favoritbok. När det börjar skymma bestämmer jag mig för att gå ut, så jag klättrar ner för den knarriga stegen och sätter på mig min mössa, min jacka och mina vantar.
-Jag kommer om en timme! ropar jag till mamma
-Okej! ropar hon tillbaka samtidigt som jag kliver ut genom dörren och försiktigt stänger igen den. Nu är jag äntligen ute!
 
 
Bergen längst borta i byns kant syns så tydligt när jag tar min vanliga promenad längs byns kant. Jag vet precis var jag är på väg. Och så plötsligt är jag framme. Här står jag, framför den vackraste platsen på Jorden. En sjö breder ut sig framför mig, så vid att ingen vet var den slutar. Bakom den, snötäckta granar med glittrande vit snö, den vackraste snön på Jorden. Jag tar upp en näve av snön, som alltid är kramsnö när du behöver det och lössnö när du behöver det. En skock fåglar flyger upp över sjön och det ser så perfekt ut. Det här är mitt vita vinterland. Hit går jag alltid när jag känner mig ensam.
 
 
Jag tittar upp mot den stjärnklara, dynamiska himlen, och ser månen skymta bakom en lövlös rönn. Månen ser inte alls lika stor ut som i morse, men den är ju längre bort nu. Den lyser upp Vinterlandet så att ljuset bli en aning blått. Månen speglar sig i sjöns isblanka vatten, vilket även vinterlandets granar gör. Under ett par andetag bara tittar jag, innan jag vänder mig om för att gå hem. Att se Vinterlandet under ett par ögonblick är tillräckligt för att ge mig kraft under en hel vinter. Jag kastar en blick bakåt, sedan traskar jag ner längs stigen där jag kom.
 
Finn fem fel(Lätt version)
 
 
 
Fem saker är fel på den nedre bilden, vilka?
 
Finn fem fel(Svår version)
 
 
 
Den övre bilden är den rätta, vilka fem saker är fel på den nedre? OBS! Kan vara både saker som lagts till, försvunnit eller bytts ut. Var uppmärksam, eftersom versionen är mycket svårare än den lätta versionen!
 
Och så vill vi tacka er.
 
Tack. Tack till alla fantastiska läsare och bloggare som gjort det så kul att blogga i år, vårt första år i simsbloggarvärlden. Hoppas ni har haft kul med vår julkalender, och vår avslutning på det hela, med många olika saker, och hoppas ni frågar nåogt till frågestunden. Vi hoppas att ni tyckte om allt som vi haft och bjuda på under året, och snart går vi in i ett nytt simsbloggarår. Tack, återigen. Men nu är det bäst att ni skyndar er att vara med familjen, julen är trots allt en familjehögtid!
 
//Rolo och Ida
 
© 2013 Simnation
#1 - - Lilla jag:

Tack själva för att ni har denna underbara simsbloggen (:
Det vat kul med en liten historie-bit varje dag till juldagen och många bra tips till julsaker.

Förresten, för att se månen när man är i Sims, hur gör man då?

Svar: Tack för att du tycker det! Och för att se månen trycker på "tab" knappen och vinklar uppåt så du ser himlen.

//Rolo och Ida
Rolo och Ida