Simnation intervjuar simsbloggar: Simsdeluxe

Ännu en blogg har svarat, nämligen Sara från Simsdeluxe. Det är verkligen jättekul att alla ni simsbloggar ville ställa upp på detta. Men nu är det i alla fall dags frö intervjun med Sara!
 

 
Klicka på bilden för att komma till bloggen
 

Hur tänkte du när du skapade din blogg? Varför blev namnet Simsdeluxe(som vi för övrigt tycker är ett väldigt bra namn)?
- Tack! Vad kul att ni gillar det!  Sims har alltid varit ett stort intresse och jag såg, främst genom thesimsblogg, att det fanns ett intresse att läsa om det. För mig är det viktigt att jag har någonting att tillföra. Någonting de andra simsbloggarna inte har. Nu är det ju nästan inflation i simsbloggar men då, när jag startade simsdeluxe, så var det väldigt få bloggar därute. Från början visste jag inte vad jag skulle döpa bloggen till och gav den bara ett namn. Deluxe är dock ett av mina favoritord och också ett ord som passar bra in på mig så då satte jag ihop Sims och Deluxe och resten är historia! 

Hur har det känts att bli inbjuden till simsevent?
- Första gången jag fick en inbjudan så trodde jag att det var någon form av spam eller skräppost men av någon anledning så svarade jag och sen dess har jag blivit inbjuden. Det är såklart jätteroligt och man känner sig lite sedd av EA Sverige. Jag är så otroligt tacksam för att jag får möjligheten att vara del av communityt!  Det roligaste är dock inte att få spela spelen före alla andra utan att få träffa alla andra simmers! Utan eventen hade nog tex jag aldrig blivit kompis med Saga & Embla från AlltomSims eller Fanta.. :) 
 
Du har ju spelat The Sims från starten, hur var det att se det allra första simsspelet? 
- Wow, det är ju en hel evighet sen! Jag kommer faktiskt inte ihåg, det är ju trots allt 13 år sedan. Men jag måste ju tyckt att det var spännande på något sätt för jag har aldrig varit så intresserad av datorspel utan det har bara varit Sims hela tiden. Jag har alltid varit fascinerad av att styra andras livsöden så det var nog det. Tyckte det var kul att skapa draman med mina barbie-dockor när jag var liten och så. 

Hur kändes det när simsspelen blev uppgraderade till Tvåan och sedan Trean?
- När tvåan skulle komma så var jag så himla exalterad! Jag kommer ihåg att jag fick det ganska snart efter release och att jag blev så himla ledsen när det inte fungerade på min dator. Jag och min bästa kompis Elina spelade dock The Sims 2 varje dag efter skolan för hon hade bättre dator än mig. När trean skulle komma så tyckte jag det var spännande med att man skulle kunna lämna hemmet men jag förstod inte riktigt vad det skulle vara bra för. Jag hade dessutom fått en ny dator (Elinas gamla, haha!) så jag spelade ju TS2 då. Jag köpte dock TS3 men det fungerade inte på min dator, haha! Nu älskar jag The Sims 3! 
 
Du är ju med i modetävlingen på Spacesims, och din sim har tagit sig in bland de fem bästa. Vad tänkte du när du skapade henne?
- Jag hade pocahontas som inspiration faktiskt. Ville att hon skulle se lite indianaktig ut. Jag är ett stort fan av Tyra Banks och har sett alla säsonger av ANTM så inspirationen kom mycket från tidigare deltagare där. Jag tycker det är roligt att blanda etniciteter (Tex som i Joey & Quinn eller Zafrina & William i min blogg) och tanken var väl att Sophia skulle vara en blandning av olika etniciteter. Hon blev inte alls som jag tänkt mig från början och efter tävlingen kommer jag nog inte spela med henne mer men just nu tycker jag om henne. 

Vad saknar du till The Sims 3?
- Det är alltid en svår fråga att svara på. Man vet ju oftast inte man man saknar förrän någon har skapat det. Jag hade tyckt om det gick att få ut mer av varje ålder. Leva Livet hjälper en ju med detta, och det är också mitt favoritEP men jag hade gärna sett mer. I överlag är jag nöjd. Att flytta mellan världar och behålla släktband till folk i den gamla världen hade varit awesome. Det hade varit roligt om man kunde lämna sina småbarn till någon form av dagisverksamhet. Så saknar jag ett lägenhetssystem där man kan bo flera familjer i samma byggnad. 

Om du fick göra en Storevärld, hur skulle den se ut och vad skulle den innehålla?
- Den skulle innehålla några lägenhetshus, de behöver inte vara höga byggnader men de ska vara lägenheter. En stor park, stränder, villaområde och en stadskärna. Lite som en amerikansk förort.. 

Vad fick dig att skapa din simsblogg?
Jag har så länge jag kan minnas bloggat på olika sätt och drev under några år en framgångsrik blogg om melodifestivalen med några vänner. Den bloggen las ner i början på förra året och då kände jag att någonting saknades. Sims har, som jag svarade på första frågan, alltid varit ett intresse och jag märkte att jag hade någonting att tillföra i ämnet. Jag trodde dock aldrig att det skulle bli så stort! 

Vad krävs för att man ska kunna bli en duktig simsbloggare?
- Engagemang, originalitet och fantasi! Man måste ständigt komma på nya saker att skriva om, gärna något som känns originellt. Absolut viktigast är nog dock att man älskar sims. Tycker man om spelet så är det en bra bit på vägen för att bli en duktig simsbloggare. Jag tycker dock det är otroligt viktigt att man kan skriva bra också. Jag läser personligen inte bloggar om jag tycker den är jobbig att läsa. Tycker man att man är dålig på att skriva kan man skaffa en simblr eller simstagram istället. Det krävs nog också att man är beredd att satsa och lägga tid på bloggen. Annars tröttnar läsarna fort. 

Hur skulle The Sims 4 kunna utvecklas mer än vad vi hittills har fått se?
- Jag tycker det är jättesvårt att uttala mig om The Sims 4, det är därför jag skrivit så lite om det ännu. Vad jag läst så är spelet långt ifrån klart och de bilder vi sett stämmer inte 100% med den slutliga varan ännu. Jag hoppas att de lägger till någon form av "Skapa en stil"-verktyg i spelet så vi inte faller tillbaka till The Sims 2 där man var tvungen att ladda ner olika mönster och krångla. Från början var jag väldigt besviken på The Sims 4 och så men ju längre tiden har gått desto mer intressant har jag tyckt det verkat. Jag är fortfarande inte helt såld dock. Jag hoppas att de interagerar alla åldrar i spelet så att man kan få ut så mycket som möjligt av alla åldrar. Speciellt nu när de har tagit bort två ålderskategorier.
 
 
Tack så mycket till dig Sara för att du svarat :D På bilderna ser ni Saras bidrag Sophia de Beaufort i Spacesims modetävling
 

 
Denna veckas bidrag av Sara till Spacesims tävling
 
#1 - - Kaka - SIMSING.BLOGG.SE:

En av mina favoritbloggar! :)

Svar: En av våra också :D
Rolo och Dream

#2 - - Smilkrater:

Har dom tagit bort ålderskategorier till Sims 4? :O vilka åldrar kommer finnas?

Svar: Så långt har vi inte fått veta än, men skulle gissa att åldrarna finns kvar :D
Rolo och Dream