Simnation intervjuar simsbloggar: Othersims

Ännu en intervju idag! Den här gången har vi intervjuat Stephanie från Othersims!
 
 
Klicka på bilden för att komma till bloggen
 
> Hur känns det att ha en simsblogg(kul, stressigt...)?
Att ha en simsblogg är nog det smartaste jag gjort! Först oh främst så slipper jag tjata om mina sims idéer och tankar med mina stackars föräldrar som började att tröttna! Haha, så nu kan jag skriva allt på min lilla blogg och folk med samma intresse som jag kan dela det! Men det är ju tyvärr också lite stressigt ibland att ha bloggen! Nu börjar jag mitt sista år på gymnasiet, jag ska också fylla 18 den närmsta månaden och jag ska ta körkort! Så det blir ju lite stressigt om dagarna! Men trots det så sättet jag mig ner några minuter på rasten i skolan och skriver ett inlägg mest till dels för att jag tycker det är så kul!

> Hur ofta spelar du The Sims?
Just nu är det väldigt sällan! Med tanke på skolan och så! Men på helgerna så sitter jag så mycket som det går! Så man kan väl säga att i dagsläget, 5-10H /veckan

> Hur ofta tycker du att en "bra" simsbloggare ska blogga?
Jag tycker att en bra simsbloggare ska åtminstone blogga minst 2ggr om dagen! Det gör så mycket med bara 2 inlägg! Det blir mer intressant att läsa en blogg som faktiskt uppdaterar och har man då skrivit 2 inlägg så blir det ju dubbelt så bra!

> Din sim Maya i Spacesims modetävling är den sim som hittills har fått bäst placeringar och flest röster. Vad tänkte du när du gjorde Maya och hur tänker du när du tar bilder enligt temana som anges av Fredrika?
Maya ville jag skulle vara den som hade en väldigt vanlig men ändå ovanlig look! Hon ser ju ut som en söt liten tjej i ansiktet men med det kortklippta håret får hon lite attityd!

Bilderna gör jag verkligen in i det sista!
När vi får reda på temat så går jag och tänker och bollar idéer hur länge som helst! Och oftast så blir mina slutresultat inte vad jag tänkte mig allra först! Så det jag brukar göra är att testa mig fram med olika poser i olika miljöer och BAM! Jag har fått till min första bild!

> Bästa expansionspaket?

Det är för tillfället semesterparadis bara för att jag älskar att vara i varma länder och gärna hade haft hus i Spanien!

> Något som är ditt krav för att du ska köpa The Sims 4?
Att jag känner att de är värt pengarna och att systemkraven inte är så höga!

> Vad vill du att namnet "Othersims" ska meddela?
Att min simsblogg inte är som alla andras.. Och framförallt att mina simmar är något annorlunda jämfört med andras!

> Spelar du något annat än sims?
Jag spelar faktiskt Xbox lite, & då spelar jag spel som guitar hero, SSX och tekken

> Vad tycker du att en bra simsblogg ska innehålla?
Bra fokus på bilderna, en snygg och stilren design men också något som gör den originell!
 
 
 
Bilder från simsmodetävlingen på Spacesims. På bilden syns Maya, som tävlar för Othersims.
 
Tack så mycket till Stephanie för att vi fick intervjua henne :)
 
#1 - - Stephanie:

Tack för att jag fick vara med! Det var verkligen superkul! :3 älskar idén med att intervjua andra bloggare! :D

Svar: Vad kul att du tycker det :)
Rolo och Dream